Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Trendseminarium 14 mars

Framtidens mat - vad säger Google och Axfoundation?
Trender att ha koll på för livsmedelsföretag som vill lyckas nationellt och internationellt.

Trendseminarium 14 mars

Info

Anmäl dig här

Datum:
14 mars 2019

Tid:
09.30 - ca 16.30

Program som pdf-fil

Plats:
Hilton Stockholm Slussen
Guldgränd 8 (T-bana Slussen)
08-517 353 00
www.hiltonhotels.com/sv

Pris:
3 200 kr medlem i LivsmedelsFöreningen
2 800 kr medföljande kollega (om medlem)
4 200 kr ej medlem
1 000 kr Student
Moms tillkommer

Anmälan är bindande. Vid avbokning  efter 28/2 återbetalas ej deltagaravgiften. Du kan självklart överlåta din plats till  annan deltagare. 

#trendseminarium2019

Kan Google vägleda livsmedelsföretagen i produktutvecklingen?  Vad kommer efter vegovågen? Kan vi göra mjölk utan kor och ägg utan höns i framtiden?  Vad äter man till fredagsmys i Kina?
Det är några av frågeställningarna som kommer tas upp under dagen och besvaras av några av föreläsarna.

PROGRAM:

09.30 Samling och fika

10.00 Välkommen och introduktion, moderator Anna Jönsson, styrelseledamot LivsmedelsFöreningen och Kommunikationschef, Svensk Dagligvaruhandel.

10.10 Fyra framtidsperspektiv - konsumtion och beteende
Det visar Googles data om utvecklingen, Hugo Galvenius, Industry Manager, Google.
Siffrorna talar försäljningsdata, Anna Ekström, Nordic Communication Manager, Nielsen.
Trendernas väg framöver, Lovisa Sterner, Ungdomsexpert, Luna Labs och Ingela Stenson, Omvärldsanalytiker.
I huvudet på en futurist, bio-hackaren Hannes Sjöblad, Epicenter.

11.30 Bensträckare

11.4 Att förutse en kommande trend - hur skapar man produkterna?
Innovativ bönfärs, flerårigt spannmål och nya tidens fiskfoder. På Torsåkers gård utvecklar man för en hållbar framtid. Madeleine Linins Mörner, Program Director, Axfoundation. 
Svinnminskningssuccé på väg ut i världen, Ludvig Berling, Produktchef, Karma.
GRY, havre & mjölkhybrid - är det svaret på hållbarhetstrenden? Patrik Evertsson, VD, Emåmejeriet.
Utfrågning och frågor från publiken

12.40 Lunch

13.30 Framtidens livsmedelsexport.
Sveriges livsmedelsexport - från 50 till 100 miljarder. Vad går hem i vilka länder och varför?
Och vad går inte hem? Fredrik Fexe, vVD, Business Sweden 

14.00 Hur lyckas man?
Bärta - fermenterad/groddad ärter från Öland, Pia Qvarnström, VD, Swedish Tempations
Leksands KnäckebrödAnnika Sund, Marknadschef 
Sofia Ehlde, Innovationsdirektör, Oatly
Utfrågning och frågor från publiken

15.00 Fika

15.30 Avslutande paneldiskussion

16.15 Summering - avslut - mingel

Med reservation för ändringar.

 

Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: