Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Trendseminarium 18 mars - senareläggs

Tyvärr får vi meddela att vi under rådande omständigheter har beslutat att ställa in Trendseminariet 18 mars, på grund av Coronaviruset. Vi beklagar naturligtvis detta men det är en åtgärd vi vidtar för att minska riskerna för alla.

Vi återkommer med nytt datum inom kort.

Trendseminarium 18 mars - senareläggs

Info

Anmälan

Datum:
18 mars 2020

Plats:
Clarion Hotel Amaranten
Lokal: Johnny&Sam
Kungsholmsgatan 31
Tel: 08-692 52 00

Pris:
3 900 kr medlem i LivsmedelsFöreningen
3 500 kr medföljande kollega (om medlem)
4 900 kr ej medlem
500 kr Student
Moms tillkommer

Programmet pdf-fil

#trendseminarium2020

Missa inte årets trendseminarium som har tema "förändring" och belyser trender i hela kedjan – om hållbarhet inom jordbruket, vad som skapar framgångsrika produktinnovationer och affärer, vart dagligvaruhandeln är på väg och om nya sätt att kommunicera.

Vilka trender kommer? Sällan har det varit så svårt att spana i trenderna och aldrig har det varit viktigare att ha koll. Varför dör så många produktinnovationer? Kommer e-handeln att bli lönsam? Är jordbruket på väg att bli hållbart? Blir livsmedelsstrategin en succé? Välkomna till en bred genomlysning av trenderna i branschen och samhället. En omistlig kunskapsuppdatering för alla som jobbar i livsmedelsbranschen.

09.10 Samling och fika

09.40 Välkommen och introduktion, moderator
Ingela Stenson, chefredaktör tidningen Livsmedel i fokus 

- En färsk trendspaning om budskapen i matdebatten som blir alltmer motsägande och konsumenternas beteende som är allt svårare att förutse. Vi ser missuppfattningar och motreaktioner, hållbarhetsmärkningar in absurdum, teknik som hjälper oss att sluta med teknik och ökad förvirring hos konsumenterna.
Edward Boëthius, senior consultant och Ingela Stenson, omvärldsanalytiker, United Minds

- Från produktfokus till syftesdriven helhetsupplevelse. 
Sofia Svahn, kommunikationschef, Löfbergs

- Handelstrender - vart är handeln på väg? När blir e-handeln lönsam? Hur handlar konsumenter framöver? Fakta och diskussion.
Jonas Arnberg, vd, HUI
Carl-Fredrik Teder,
detaljhandelsanalytiker, PostNord

- Framgångsfaktorer för produktinnovationer inom FoodService
Marie Malmqvist, chef kategori och inköp Broadline, Menigo

11.50 Lunch

- Från Randigt till rutigt. (från EAN-koder till QR-koder)
Mattias Rosenlund, CCO och Malin Gustavsson, CPO, GS1

- Fullkornets återkomst. Vad vill framtidens konsument ha? Var kommer fullkornet in i den bilden? Insikter från Food Digest, Lantmännen Cerealias stora konsument- undersökning kring mat i Sverige och Norge. 
Malin Eriksson, consumer insight manager, Lantmännen

- Ett jordbruk i förändring - regenerativt jordbruk istället för industriell inriktning?
Märta Jansdotter, vd, Gröna Gårdar 

Heta konsumenttrender - hjälper eller stjälper de svenska livsmedel? 
Carl Eckerdal, chefekonom, Livsmedelsföretagen

- Framgångsrika produktinnovationer - framgångsfaktorer och lärdomar från dagligvarubranschen.
Katarina Jerndahl, managing director och Miranda Schüler, junior consultant, Marketing Clinic  

- Hur trendig är livsmedelsstrategin, blir det någon succé? Vilka är hoten och möjligheterna?
Lars-Erik Lundkvist, expert konkurrenskraft, LRF
Anna Jönsson, kommunikationschef, Svensk Dagligvaruhandel
Marie Rydén, näringspolitisk expert, Livsmedelsföretagen 

16.20 Summering - avslut - mingel

Med reservation för ändringar. 

Hela programmet som pdf-fil

 

Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Skeppsbron 28, 4tr
111 30 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: