Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

För Werlabs är det bara insidan som räknas

Sluta spegla dig. Det är budskapet i en ny kampanj som drog i gång nu i veckan, med health tech-bolaget Werlabs som avsändare.
– De bilder vi matas med från reklam, sociala medier eller vår egen spegelbild säger inte särskilt mycket om hur vi mår på insidan, säger Leyla Larsson, varumärkeschef på Werlabs.

För Werlabs är det bara insidan som räknas
Insidan före utsidan. På övre reden från vänster: Nicole Ostash (Post), Viktoria Löwkrantz (Post) och Leyla Larsson (Werlabs). På den undre: Henrik Haegermark (Post) och Bhu Kandola (Werlabs.)

Nyfiken på att testa?

Werlabs deltar under LivsmedelsFöreningens seminarium "En datadriven livsmedelsbransch ger oanade möjligheter", som arrangeras 24 oktober i Stockholm. Här finns även möjlighet att genomföra ett test, till rabatterat pris.

Werlabs erbjuder hälsokontroller genom blodprov med upp till 43 hälsomarkörer samt personliga läkarkommentarer till personer som vill ta ett proaktivt ansvar för sin hälsa.

Nu lanseras den första kommunikationskampanjen i företagets historia när man tar ytterligare ett steg för att nå en bredare målgrupp. Kampanjuppmaningen ”Sluta spegla dig” syftar till att få människor att sluta söka efter svaret i spegeln och i stället ta reda på hur de egentligen mår.

Hur då?

Med hjälp av Werlabs hälsokontroll, så klart.

– Vi vill väcka en tanke om hur vi ser på hälsa, skönhet och välmående i ett allt mer uppskruvat medielandskap, säger varumärkeschefen Leyla Larsson.

Sedan början av september går det att köpa Werlabs hälsotester på Apoteket, Apotek Hjärtat och Apotea och man har även inlett ett samarbete med Ica kring personliga kostråd och anpassade veckomenyer. 

”Sluta spegla dig” är företagets första kampanj för att höja varumärkeskännedomen hos en bredare målgrupp. Post valdes till huvudbyrå innan sommaren och har tagit fram strategi, koncept och kampanj:

– Werlabs är en riktig drömkund för oss, då deras produkt ger sina användare koll på sin hälsa över tid. Och det är väldigt smart, då det kan ge bättre livskvalitet genom att följa sina värden och sätta in åtgärder i tid. I stället för tvärtom, säger Viktor Bolin, kreativ direktör på byrån. 

AGNETA RENMARK

Annons: Bergström FSCC
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Global Werbeagentur Nürnberg Nyhetsbrev Diversified (1)