Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Inbjudan Livsmedelsdagarna

Ska vi ha stora eller små livsmedelsföretag?
Vilket är bäst för konsumenterna och för framtiden? Därom tvistas det. Konsumenterna tror mer på det småskaliga och det överblickbara. Misstron mot industrin är märkbar. Ändå är det den storskaliga maten vi äter allra mest - fast med vilken känsla? Och varför leker så många stora att de är små i tilltal och bildspråk?

Inbjudan Livsmedelsdagarna

Nu växer det småskaliga, de stora tittar på de små för att lära sig att locka till sig konsumenter. Millenniefolket, födda med tekniken i blodet och smartphonen i handen, ställer nya krav och välkomnar den tekniska utvecklingen.

Så hur ska den optimala blandningen av stora och små företag se ut? Båda behövs ju. Det ska vi prata om på Livsmedelsdagarna i år.Välkommen! 

Axplock ur programmet
ABB lanserar en ny rapport om framtidens tech inom livsmedelsområdet.
Jonas Tunestål, VD, KLS Ugglarps
Är den vegetariska trenden bra för det svenska köttet?
Lovisa Sterner, Ungdomsbarometern
"Jag säger upp mig - har jobbat här i två veckor och inte fått någon feedback." Så fungerar framtidens talanger i stora och små bolag.
Patrik Hansson, VD, Arla
Ett av världens största småföretag.
Frida Boisen, Digitaliseringsexpert, Bonnier Tidskrift
Vad händer när en av världens äldsta branscher möter hightech?
Ingela Stenson, omvärldsanalytiker, United Minds
Varför vill alla stora vara små?

Ta del av hela programmet »
Här anmäler du dig »

comments powered by Disqus
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss

Följ oss!

Facebook


Twitter

Annons: