Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Krav leken med maten i ny kampanj

”Ansvarsfulla” äpplen och tomater spelar huvudrollen i en ny och lekfull kampanj från Krav. Syftet är att lyfta fram vad som särskiljer Krav-märkt frukt och grönt från det som produceras på annat sätt.

Krav leken med maten i ny kampanj

Budskapet i kampanjen, som ska rulla under den närmaste månaden, är att Krav-märkta frukter och grönsaker är ansvarsfulla eftersom de bryr sig om sig själva och andra. Detta kommuniceras genom animerade filmer som ska visas i sociala medier och genom annonsering i flera magasin.

– Intresset för frukt och grönt ökar i och med att allt fler väljer vegetariskt av hållbarhetsskäl. När man köper Krav-märkta frukter och grönsaker värnar man om planeten genom att gynna den biologiska mångfalden och får produkter garanterat utan naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel. Man visar då också omtanke om de som arbetar i produktionen, säger Nina Halling, kommunikationschef på Krav.

I filmerna lyfts de fördelar som certifierad ekologisk produktion ger, såsom biologisk mångfald och minskad klimatpåverkan.

– Vi vill förmedla att Krav-märkningen ger en trygghet för konsumenterna genom att vi tar ansvar hela vägen från odling och produktion till butikshyllan, säger Nina Halling.

AGNETA RENMARK

Annons: Krav
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Nyhetsbrev