Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Kronfågel vill ge fotbollen en godare match

I år byter Gothia Cup ut de vanliga köttbullarna mot kycklingköttbullar. Orsaken är att Kronfågel går in som ny sponsor för fotbollsfesten – en världens största fotbollscuper för ungdomar.

Kronfågel vill ge fotbollen en godare match

Kronfågel vill inspirera unga till en mer hälsosam och hållbar livsstil.

– Gothia Cup känns därför som den perfekta platsen att få dela med oss av vårt budskap, säger Susanne Zabrodsky, marknadschef på Kronfågel.

Under cupen lanserar företaget även initiativet God Match med ambitionen att öka interagerandet mellan lagen under fotbollscuper: Att uppmana till god stämning och nya möten över laggränserna och låta ledord som inkludering och kamratskap gå före matchresultat.

– Den unga generationens spelare är vår framtid. Om vi kan bidra och inspirera till goda samtal över laggränserna och dessutom förändra synen på god, hälsosam och hållbar mat har vi kommit en bra bit på väg.     

Ett antal aktiviteter kommer att ske på plats både i form av ett socialt matbord, en foodtruck med kyckling i olika smakkombinationer, samt kompisbindlar som delas ut av varje lag till ”matchens godaste motståndare”.

AGNETA RENMARK

Annons: Bergström FSCC
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Nyhetsbrev