Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Lantmännen – Sveriges mest hållbara varumärke

Lantmännen har utsetts till det mest hållbara varumärket inom kategorin snabbrörliga konsumentprodukter. Det är resultatet i Sustainable Brand Index nya hållbarhetsundersökning inom Business-to-Business.

Lantmännen – Sveriges mest hållbara varumärke

Lantmännen utsågs tidigare i år till Sveriges mest hållbara livsmedelsvarumärke i Sustainable Brand Index (SBI) undersökning bland svenska konsumenter.

När SBI nu presenterar resultatet från sin nya hållbarhetsundersökning – där svenska företagskunder tillfrågas – lyckas Lantmännen knipa ännu en förstaplatsplacering. Lantmännen utses till Sveriges mest hållbara varumärke inom kategorin snabbrörliga konsumentprodukter.

– Det är glädjande varje gång vi får ett kvitto på vårt hållbarhetsarbete. Vi kan konstatera att vi lyckas nå fram både till svenska konsumenter och till våra kunder inom dagligvaruhandel och restaurang, säger Carl-Peter Thorwid, vd på Lantmännen Cerealia.

SBI är Nordens största oberoende varumärkesstudie inom hållbarhet. Den nya studien riktar sig till företagskunder och baseras på svar från 1 000 beslutsfattare med ansvar för inköp inom olika branschkategorier på den svenska marknaden. Kategorin FMCG, snabbrörliga

konsumentprodukter, inkluderar dagligvaruhandeln, servicehandel samt storkök och restauranger. 
– Att Lantmännen rankas som ett av Sveriges mest hållbara varumärken visar att vi har lyckats med vårt varumärkesarbete, säger Madelaine Hellqvist Kongstad, kommunikationsdirektör på Lantmännen.

AGNETA RENMARK

 

Annons: Algol
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Hanson & Möhring