Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

"Next Generation Coffee" ska förnya kaffeupplevelsen

Löfbergs öppnar kaffebar i The Lobby i Stockholm för att testa hur fysiska möten kan stärka kundrelationen.
– Vi vill bli mer intressanta och relevanta för nästa generation, säger Lena Rodin, brand experience manager på Löfbergs.

I dag är det premiär för Löfbergs nya koncept Next Generation Coffee – en kaffebar som utöver att erbjuda kylda kaffedrycker och aktiveringar av olika slag låter innovation och cirkulärt tänkande stå i fokus. Syftet med satsningen är att utforska hur kaffeupplevelsen kan förnyas genom digitaliseringens möjligheter samt testa hur det fysiska mötet kan stärka kundrelationen.

– Vi vill bli mer intressanta och relevanta för nästa generation, en utmaning vi delar med många andra. I The Lobby testar vi nya lösningar som vi sedan delar med oss av till våra kunder inom både retail och out of home, säger Lena Rodin, brand experience manager på Löfbergs.

Kaffebaren Next Generation Coffee kommer i första hand att erbjuda svalkande kaffedrinkar. Konceptet bygger på självservering men med stöttning och guidning av personal. Kunden bestämmer själv priset på produkten och beloppet skänks sedan till välgörenhet.

Återbruk och hållbarhet utgör inramningen bland annat genom flertalet innovativa och hållbara produkter. Betalning sker digitalt utan traditionella kassor.

AGNETA RENMARK

Annons: Bergström FSCC
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Empack2019 Nyhetsbrev