Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Nu blir det ärtor i kaffet på Espresso House

Espresso House satsar på ett grönare utbud och växlar upp med hjälp av det nya veganska varumärket Sproud, där ärtor är utmanare till andra mjölksubstitut baserade på havre och soja.

Nu blir det ärtor i kaffet på Espresso House

Det svenska företaget We Make Brands lanserade i höstas Sproud – Europas första ärtbaserade vegandryck. Den senaste lanseringen är Sproud Barista, en krämigt och växtbaserat alternativ till mjölk som skummar bra.

Nu gör produkten entré i kafévärlden genom en cappuccino-kampanj i samarbete med Espresso House– Sveriges största kafékedja. Satsningen innebär att Sproud och Espresso House tillsammans arbetar mot ett gemensamt mål: att få fler att välja växtbaserade alternativ.

– Det är kul att se hur positivt Sproud Barista tas emot av baristor och det är tydligt att det finns ett behov av fler växtbaserade barista-alternativ inom kafé- och restaurangbranschen, säger Sammy Challal, varumärkeschef på Sproud.

AGNETA RENMARK

Annons: Bergström FSCC
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Empack2019 Nyhetsbrev