Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Picard ska göra fryst mat hetare

Debatten om matsvinn får Picard Sverige att lyfta fram sitt sortiment tydligare.
– Vi minskar svinnet i butiker och hos konsumenter. Fryst mat är framtiden, säger Emily Gray, pr-ansvarig på kedjan.

Picard ska göra fryst mat hetare

Picard Sverige säljer frysta produkter i egna butiker i framför allt Stockholmsområdet och finns även hos sina samarbetspartner City Gross, Coop, Ica och Paradiset.
Nu ska kedjan förklara fördelarna med sina frysta produkter.
– Det är dags att nå ut med att Picards premiumprodukter minskar matsvinnet och erbjuder en mängd hälsofördelar. Alla som följer debatten om matsvinn, klimatsmarthet och hälsosam livsföring känner till att fryst mat är framtiden, säger pr-ansvariga Emily Gray om kampanjen som ska synas i både butiker, dagspress, digitalt och direktreklam.
En utmaning för Picard är att få konsumenter att förstå varför de ska behöva betala mer för fryst än för färsk mat.
– Vi landade i fem tydliga statement som ska väcka nyfikenhet, och förhoppningsvis blir kunden mer intresserad och får större kunskap, säger Picards art director Emil Jonsson.

– Varje statement ger tydlig och enkel information om allt det positiva Picards produkter erbjuder, med relevant koppling till frågor som många konsumenter ställer sig när de handlar hos oss. Målet är att guida kunderna, hjälpa dem att göra rätt val för både hälsan och miljön, säger Emily Gray.

THOMAS OHLÉN

 

Annons: Bergström FSCC
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Nyhetsbrev Bergstrom & Hellqvist wide