Livsmedel.se

LivsmedelsFöreningen och Livsmedel i fokus

Prisas för framgångsrik lansering

Vad är den minsta gemensamma nämnaren för en vegansk brownie, en formbar vegofärs och en filé från kycklingklubba?
Jo, de har alla chans att bli utsedda till Årets Foodservicevara.

Prisas för framgångsrik lansering

Årets Foodservicevara

Ett pris som delas ut av branschorganisationerna DLF, Dagligvaruleverantörers Förbund, Visita och Livsmedelsgrossisterna för Restaurang och Storkök. Vinnaren koras på DLF:s event Foodservice ’19, som arrangeras 12 juni på restaurang K-märkt Garnisonen i Stockholm.

Årets Foodservicevara är ett branschpris som delades ut första gången 2018. Priset tilldelas den produkt som haft en särskilt framgångsrik lansering, bidragit till innovation och skapat värde för restaurangen och/eller storköket och deras gäster. 

En av de produkter som har chans att vinna är Kronfågels Klubbfilé med skinn – en urbenad kycklingklubba från svensk gårdskyckling, med mycket smak som tillagas lika lätt på grillen som på stekbord eller i ugn.

– Detta är en produkt som passar alla professionella kök, privata som offentliga, säger Charlotte Rosta, produkt- och varumärkeschef för Foodservice på Kronfågel.

Hon förklarar att klubbfilén både är en innovativ, smakrik och lättlagad styckningsdetalj. Som dessutom bidrar till minskat matsvinn eftersom köttet separeras från benet på ett effektivt sätt, och benet som blir kvar tas tillvara och blir djurmat.

Årets tre nominerade produkter är:

  • Gray’s Bakery: Vegansk brownie
  • Kronfågel: Klubbfilé med skinn
  • Orkla Foods Sverige: Anamma formbar vegofärs 

 AGNETA RENMARK

Annons: Bergström FSCC
Livsmedel i fokus

Svetsarvägen 7
171 41 Solna
Tel +46 8 728 24 00
redaktionen@livsmedelifokus.se

Kontakta oss
LivsmedelsFöreningen

Nybrogatan 39, 1 tr
114 39 Stockholm
Tel +46 8 714 50 45
info@livsmedel.se

Kontakta oss LivsmedelsFöreningens integritetspolicy
Annons: Nyhetsbrev Empack2019